Het ontstaan:
We zijn zelf niet achter de toonbank geboren en ook onze ouders komen niet uit de kaas en delicatessen.
Op 15 jarige leeftijd zijn we begonnen bij een plaatselijke kaasboer, en van het een kwam het ander, tot we meer daar waren dan op school. Vervolgens hebben we de vereiste papieren behaald en het vak in de praktijk geleerd.
In 1996 zijn we een winkeltje in Bodegraven gestart, deze hebben we in 1998 verkocht wegens de grote afstand en dagelijkse files, hier heeft Marja het vak geleerd toe nze enige tijd na de opening bij ons kwam werken. In 1998 hebben we in Rotterdam-Hillegersberg een reeds 30 jaar bestaande winkel overgenomen, nadat we 2 weken daarvoor getrouwd waren. Deze winkel hebben we toen uitgebouwd met een verbreding en verdieping van het assortiment. Dat dit tot tevredenheid van de klanten was bleek vrijwel direct uit het toenemende aantal trouwe klanten waarvan velen (op moment van update 2021) nog steeds klant zijn. Hoe dat komt is het best te beantwoorden door de klanten. Ons doel is altijd dat goede producten en tevreden klanten op de 1e plaats komen; de klant is nog echt koning bij ons.
In de achterliggende jaren zijn we gegroeid naar 3 filialen, in 2006 kwam de winkel in Puttershoek erbij. Er was hier al jaren geen winkel op dit gebied en toen er nieuwbouw kwam zijn we hier een compleet nieuwe winkel begonnen. Deze winkel voorzag duidelijk in een behoefte zo merkten we direct na de opening en heden ten dage nog steeds. In 2010 hebben we de laatste aanwinst verworven aan de Picassopassage te Capelle a/d IJssel, een winkel waar echt nog ouderwets veel kaas en vleeswaren verkocht worden en met een historie die we nog lang hopen voort te zetten. In deze winkel vindt tevens veel verkoop plaats aan bedrijven en kantines, alsmede catering en broodjesservice.
Onze missie:
Wij stellen de klant en diens belangen altijd voorop en proberen ons continu af te vragen of wat we bieden voldoet aan wat de klant van ons verwacht en vraagt. Concreet betekent dit dat de medewerkers zo goed mogelijk de wensen en behoeften van de klant willen interpreteren en achterhalen, om wanneer mogelijk er direct op in te spelen, en de klant telkens weer te verrassen. Omdat we geen log groot bedrijf zijn waar over alles eerst vergaderd moet worden, kunnen we snel schakelen en verzoeken en wensen van klanten snel realiseren wanneer dit binnen de bedrijfskaders past. We proberen onze medewerkers vanaf het 1e moment zo goed mogelijk bij te brengen dat de essentie van een speciaalzaak ligt in de persoonlijke en servicegerichte benadering van de klanten. Daardoor kunnen we net even iets extra's bieden wat men elders moet missen wegens de steeds verder gaande onpersoonlijke manier van omgaan met klanten en schaalvergroting in de vorm van enorme supermarkten. Vaak zijn hier weinig tot geen gespecialiseerde medewerkers die de klant goed kunnen adviseren en helpen. Daarnaast zijn ook de producten van groot belang. Deze moeten altijd aan hoge kwaliteitsnormen voldoen op het gebied van smaak, uitstraling en onderscheidend vermogen. De klant moet het lekker en de moeite waard vinden, want daar komt hij/zij voor terug, naast de persoonlijke benadering en de geboden service. En natuurlijk moet ook de omgeving gezellig en sfeervol zijn en trachten we dit gestalte te geven met hoofdzakelijk producten zonder veel overbodige poespas. Een volle winkel met een groot en divers assortiment is immers een etalage op zichzelf, waarin altijd lekkere en nieuwe producten te zien zijn. Mochten er onverhoopt klachten zijn, dan lossen we die altijd direct en naar tevredenheid op, we zien liever een tevreden klant terug die soms eens klaagt, dan een ontevreden klant die langsloopt en wegblijft!
De toekomst:
Voor de toekomst zien we nog steeds een zeer positieve rol weggelegd voor ons type winkels, omdat er altijd een groep klanten zal zijn die kiest voor persoonlijk service en benadering, betere producten, en net dat beetje meer dat men elders niet kan of wil bieden. We gaan waar dit voordelen bied voor de klant ook mee in de vooruitgang omdat sommige zaken niet slecht hoeven te zijn. Op social media maken we nieuwe dingen en acties bekend. Op de internetsite komt ook een webshop beschikbaar waarin alle producten besteld kunnen worden, waarna deze bezorgd of afgehaald kunnen worden. Hiermee willen we tegemoet komen aan de klanten die wel goede kwaliteit verlangen maar niet altijd genoeg tijd hebben hier in de winkel uitgebreid voor langs te gaan. Op de website zullen ook de 3 wekelijkse acties gepubliceerd worden, alsmede recepten en uitgebreide productinformatie. Via e-mail krijgen geabonneerde klanten nieuws en acties in hun mailbox. Ten slotte is er ook de mogelijkheid kosteloos te sparen via het landelijke spaarsysteem "Piggy" Met 1 pasje in vele winkels sparen! Met dit systeem spaart men bij iedere euro voor geschenken of korting zonder dat het iets extra's kost.
Graag tot ziens in een van onze speciaalzaken!
Erwin en Marja de Groot
Eigenaars van de Groot kaas & Delicatessen